Codroipo, Furlan

Premio San Simon: ecco i vincitori

di Astrid Virili

Nella sala consiliare del Municipio di Codroipo si è tenuta la cerimonia di premiazione del premio letterario in lingua friulana organizzato dal Comune di Codroipo in collaborazione con la Societât Filologjiche Furlane, giunto alla 39a edizione. Nella prima parte della serata sono intervenuti il sindaco Fabio Marchetti e il presidente della SFF Federico Vicario, inoltre sono stati consegnati gli attestati ai corsisti dei corsi di Lingua e cultura friulana e di Grammatica friulana. A seguire sono stati proclamati i vincitori del Premi San Simon, che quest'anno prevedeva due sezioni: romanzo e fumetto.
Ha vinto come miglior fumetto Silvie e l'Orcul di Giovanni Di Qual e Gio De Luca, con la seguente motivazione: “La storie e je senegjade avonde ben, cuntune struture narative vivarose. Particolarmentri preseade e je stade la sielte dal teme, la liende dal orcolat, peade a un dai tocs plui impuartants de storie de nestre regjon. La scriture, cun di plui, e mostre une cognossince profonde dal teritori, de sô storie e de sô culture. Il lavôr al è curât e complet, caraterizât di un dissen madûr, personâl e creatîf, realizât cuntun trat grafic net e precîs che nol si contente di une narazion lineâr, ma al cîr soluzions grafichis origjinâls armonizant fumut, inlustrazion e fotografie”.
I 5 finalisti della sezione romanzo (su un totale di 8 opere pervenute) erano stati annunciati lunedì scorso 22 ottobre in biblioteca, e cioè:
• Un conciert in la bemol, ma mol une vore – di Gino Marco Pascolini
• Une storie strane – di Andrea Benedetti
• Silvie te catedrâl di Taragone – di Gianluca Franco
• Rusin e amôr – di Giovanni Pilosio
• Il fedâr – di Checo Tam
Il vincitore del Premi San Simon nella sezione romanzi è Gianluca Franco con Silvie te catedrâl di Taragone, decisione così motivata dalla giuria: “Romanç interessant, spieli e denunzie di une gjenerazion, chê dai ains '70, ch'a si fruçone in 4-5 storiis ingredeadis une cunche altre, e ch'a domande une vore di atenzion pe sô leture. I personaçs a son disegnâs cun cure, dispes il particolâr al devente simbul di une situazion plui slargjade, la lenghe furlane si displèe in dutis lis sôs pussibilitâts sintatichis e lessicai, e la division paragrafiche de conte a jude une vore a sclarî il plan di leture. Ancje la cure te confezion dal romanç e l'atenzion al particolâr de scriture a contribuissin a delineâ une maturitât ch'a merite chest Premi.”
Inoltre sono state segnalate le opere di Gino Marco Pascolini (Un conciert in la bemol, ma mol une vore) e Andrea Benedetti (Une storie strane). Si è aggiudicato il premio della giuria popolare Checo Tam con Il fedâr.
La giuria ha proposto la pubblicazione delle opere vincitrici
Al termine della serata sono state distribuite copie delle due opere pubblicate a cura della Socjetât Filologjiche Furlane. 

EVENTI DI OGGI

Sala Abaco - Via Roma 24 - Codroipo , 20:00
Generazioni in lotta per la verità
Villa Valetudine, Camino al Tagliamento
Marisa Ribis e Emanuela Giaretto
Villa Valetudine, Via Codroipo 25, Camino al Tagliamento, 10.00 - 17.00 ogni giorno - anche sabato e domenica, previo appuntamento
Mostra di opere su pelle di tamburo e timpani di BARBARA TOMASIN & GIORGIO ZIRALDO.
Azienda Agricola Ferrin Vini, Casali Maione, Camino al Tagliamento, 20:30
Il mio nome è A(n)sia
Area festeggiamenti, Iutizzo di Codroipo
Sagra paesana di San Marc 2024
SEGNALA EVENTO
GALLERY
INFO UTILI
RIVISTA STAMPATA
Ultimo aggiornamento: 25/04/2024 17:10