Prende il via a marzo, la prima rassegna teatrale a San Marco di Mereto di Tomba. La Sala della Comunità, ristrutturata di recente accoglierà la rassegna Marculis, bellissima parola friulana che significa capriola, giravolta. Ma non solo. Tratto dagli studi di Guglielmo Biasutti e Gilberto Pressacco, il termine ci fa rivivere antiche pratiche sacre, in uso nel Friuli, che comprendono la danza, la musica e la rappresentazione teatrale. Alcuni studi recenti, collegherebbero l'etimologia della parola all'evangelista San Marco.
L'iniziativa è organizzata dalla Pro Loco Paîs di San Marc, promossa dal Tavolo delle Associazioni del Comune di Mereto di Tomba e patrocinata dal Comune e dall'ARLeF.
Si inizia venerdì 10 marzo alle 20.45, con il Teatro Incerto che presenterà la commedia Predis. Sabato 18 marzo invece andrà in scena la commedia Dal 7 al 9 della compagnia Sot la Nape di Varmo. Concluderà la rassegna il Gruppo Ricreativo Drin e Delaide che sabato 25 marzo presenterà la commedia brillante La cjamare dai mateç.
Dal 7 al 9
Cuatri amies si cjatin ogni an tal stes puest pa fieste dai 8 di Març. Cressudes insiemi a àn condividût gjondes, dolôrs, siums e i plasês da vite: Vanda, femine cuntune inviade cariere politiche, Marilù, cjapade das gjondes da maternitât, Teresa, assistente sociâl e Antonella, aromai pierdude par colpe dal om. Ma ce sucedial se Teresa e lasse las clâfs dal apartament di Vanda a un carcerât e ex-drogât, se Guido, l’amì di infanzie, al rive in visite, e se Michela, la incuiline dal plan parsore e barufe cul morôs? Une comedie in doi ats cun colps di ridades e imbascj no spietâts.
La compagnie Filodramatiche Sot la nape di Vildivar a nàs cun at uficiâl tal 1975, svantant vuê cuarante agns di storie e di ativitât teatrâl.
A àn metût in sene tantis comediis. Ricuardin I Ruspiôs, La cjase gnove, Il punt da la Silvie, Trê matèz par un anel, La foghère. Dal 2011 je la comedie Siet Nininis... Sassinis, cu la regjie di Claudio Mezzelani, dal 2013 Ce comediis chest Nadâl!, e dal 2014 Vôs di Friûl. Storie de Patrie in divise. L’ultin spetacul, Dal 7 al 9, cu la regjie di Claudio Moretti, al à debutât al principi dal 2017.